Dacă vreți ca angajații dvs. să lucreze la maximum, acordați-le o pauză binemeritată în timpul programului de lucru. Vă vom sfătui cum ar trebui să arate o astfel de cameră de relaxare și ce nu trebuie să lipsească din ea.
Acordați angajaților dvs. odihna binemeritată
Știați că și un astfel de „lucru mic” precum o zonă de relaxare poate juca un rol foarte important în recrutarea de noi angajați? Nu subestimați importanța acestui beneficiu, lucreați la el și începe să-l oferiți actualilor și noilor dvs. angajați.
Pentru planificarea și apoi amenajarea unei săli de odihnă, gândiți-vă întotdeauna la natura muncii pe care angajații dvs. o desfășoară în timpul zilei. În cazul în care:
- stau toată ziua la computer, permiteți-le să umble, să stea în picioare sau să se întindă puțin,
- își petrec ziua în fața unui monitor, oferiți-le ocazia să se întâlnească cu colegii la o ceașcă de cafea sau un joc de societate,
- vorbesc cu clienții sau partenerii, acordați-le liniște.
Confort pe primul loc
Când aranjați o sală de odihnă, țineți cont în primul rând de confortul angajaților dvs. Dotați-o cu fotolii moi, balansoare, o canapea spațioasă sau cu saci de șezut ușor de modelat, astfel încât fiecare să le poată adapta nevoilor sale. Nu uitați să completați fotoliile și canapelele cu măsuțe de cafea unde angajații pot pune o ceașcă de cafea.
Cu siguranță nu va strica dacă amenajați o bibliotecă în zona de relaxare. Nici măcar nu trebuie să vă coste mult ca societate. Cumpărați doar un dulap sau un raft potrivit și anunțați printre angajați că pot face schimb de cărți de citit acolo.
Oferiți distracție angajaților
Ar trebui să dedicați o parte din zona de relaxare angajaților care doresc să-și petreacă timpul liber în mod activ și în compania altor colegi. Oferiți-le jocuri de societate și jocuri problemă care sigur îi vor distra. Dacă vă puteți permite, plasați ceva de genul darts, o masă de ping-pong sau o masă de foosball în cameră. Vei descoperi că angajații tăi te vor iubi pentru asta.
Mediu armonios
Zona de odihnă trebuie să creeze o impresie armonioasă și liniștită, astfel încât angajații să se simtă cât mai bine în ea. Prin urmare, atunci când o mobilați, luați în considerare cu atenție alegerea culorilor și a decorațiunilor. Vă puteți inspira din următorul sfat:
- Am,enajați camera de relaxare în tonuri armonioase. Nuanțele deschise de galben, verde, albastru, violet și roz au un efect relaxant. Alegeți una dintre acestea și aplicați-o în mai multe nuanțe diferite.
- Dați viață cel puțin unui perete cu un tapet în una din culorile amintite sau fototapet, care va însufleți întreaga încăpere cu un motiv de format mare.
- Puteți instala în acest sens un zid viu, acoperit de plante.
- Pardoseala poate fi acoperită fie cu parchet din lemn, fie cu un covor într-o nuanță neutră, care va oferi încăperii o atmosferă caldă.
- O fântână cu apă, muzică relaxantă sau un difuzor de aromă vor crea o senzație de pace și armonie.
- Camera destinată odihnei trebuie să fie suficient de iluminată. În spațiile în care pătrunde doar o cantitate mică de lumină naturală a soarelui, nu uitați de un număr adecvat de surse de lumină artificială în culori mai calde.
Sfat: Dacă nu știți cum să amenajezi o zonă de relaxare, vă recomandăm să contactați un designer de interior care va proiecta un interior personalizat literalmente pe nevoile dvs.
Încredințați partea de decorațiuni angajaților dvs.
Decorațiunile alese corespunzător vor conferi zonei de relaxare un caracter distinctiv, pe care angajații îl vor aprecia cu siguranță. Decorațiunile de perete dovedite pentru sediile companiei includ:
- Tablouri cu motive din natură
- Fototapete de artă
- Postere motivaționale
- Plăci metalice retro hazlii
- Folii autoadezive
- Ceasuri de design
- Oglinzi retro
- Ilustrate sau plăci metalice cu mesaje
- Fotografii de la evenimente sociale
Dacă doriți, puteți încredința decorarea camerei în mâinile personalului. Furnizați-le o tablă magnetică sau din plută, ráme pentru fotografii și folii autoadezive de perete și lăsați-i să devină creativi împreună. Decorul rezultat va fi complet unic, ca să nu mai vorbim de faptul că colegii se vor cunoaște mai bine în timpul creării sale.
Aer proaspăt
Camera de relaxare trebuie să aibă o climă bună și aer curat. În mod ideal, aici ar trebui să existe ferestre, cu ajutorul cărora angajații să poată ventila la nevoie. Dacă acest lucru nu este posibil, investiți în aer condiționat de înaltă calitate, care va asigura schimbul regulat de aer în cameră.
Asigurați o gustare mică
Dacă ați alocat o cameră suficient de spațioasă pentru zona de relaxare, puteți include și o bucătărie în ea. Va fi mai mult decât suficient dacă există un fierbător electric, un filtru de cafea sau un percolator de cafea, un frigider mic și un set de vase de bază.
Colegii se vor putea astfel întâlni la o ceașcă de cafea sau ceai, sau își vor completa energia cu fructe proaspete, ciocolată sau alte bunătăți. Singurul lucru la care trebuie să te gândești constant este reaprovizionarea regulată.
Utilizați spațiile exterioare
Dacă aveți spații în aer liber disponibile, asigurați-vă că permiteți angajaților să le folosească. Indiferent dacă biroul include o grădină în curte sau o terasă pe acoperiș, investiți în mobilier de exterior. Atmosfera este completată de perne moi, flori decorative sau o grădină de plante medicinale.
Pe terasă se poate amplasa un grătar iar pe timpul verii, oferiți-l angajaților pentru o gustare la prânz. Este o investiție mică pentru companie, dar un beneficiu imens pentru angajați.
Cum vom amenaja o zonă de relaxare în open space
Dacă nu puteți aloca o cameră separată pentru ca angajații dvs. să se odihnească, amenajați-le cel puțin un colț de relaxare. Este esențial să îl separați cât mai bine de zona de lucru și să asigurați astfel liniște atât celor care se odihnesc, cât și celor care lucrează. Acest lucru va fi necesar în special în birourile moderne open space, unde este necesar să se utilizeze ecrane acustice pentru a închide zona de odihnă.