Autentificați-vă

Administrare cont

Reducere la prima cumpărătură pe Buvu.ro 16 LEI *

* Reducerea o puteți folosi pentru o comandă în valoare de peste 160 LEI
 
 

Amenajarea unui open space

 Într-un birou în care nu există pereți sau uși închise, oamenii sunt mult mai aproape. Și asta în sens bun și rău. Fie că sunteți un angajat căruia îi lipsește intimitatea într-un spațiu deschis sau un angajator care dorește ca subalternii săi să aștepte cu nerăbdare să lucreze, avem câteva sfaturi pentru dvs. Inspirați-vă de ele și creați un spațiu de lucru confortabil și propice pentru toată lumea

Avantajele open space

Angajații care lucrează în spații mari deschise se cunosc mai bine și formează mai ușor relații de prietenie. Dacă trebuie să întrebe ceva, să rezolve ceva sau să clarifice ceva, nu trebuie să organizeze întâlniri pentru că colegii lor stau la doar câteva mese distanță. Nimic nu împiedică cooperarea reciprocă, ceea ce duce la rezultate mai bune în muncă. În același timp, într-un astfel de loc de muncă domnește în mod natural un mediu plăcut informal, pe care majoritatea angajaților îl apreciază.

Dezavantajele open space

Cu toate acestea, lucrul cot la cot cu alți colegi are și o serie de dezavantaje. Una dintre principalele este pierderea intimității – ecranul computerului poate fi văzut de toți cei care trec pe lângă biroul tău, iar o conversație cu un client va fi auzită de toți cei din apropiere.

Lucrul într-un spațiu deschis este îngreunat și de traficul constant, care nu vă permite să vă concentrați pe deplin. Indiferent dacă vă place sau nu, pur și simplu nu puteți să nu auziți telefonul sunând, colegii vorbind la masa alăturată sau atingând tastatura. În plus, spațiile de lucru deschise sunt în permanență umplute cu un amestec de tot felul de mirosuri și arome, de la noul parfum al secretarei până la supa chinezească pe care o savurează unul dintre colegi. Este, de asemenea, complicat cu reglarea temperaturii - în timp ce femeile sunt în general mai friguroase în birouri, bărbații ar prefera să pornească aerul condiționat.

În plus, așa cum am văzut în ultimul an, spațiul deschis contribuie la răspândirea ușoară a bolilor infecțioase. Este nevoie doar de un coleg bolnav care simte că este indinspensabil la serviciu și, în curând, jumătate din birou rămâne întinsă la pat.

Sindromul open space

Chiar și angajații care lucrează în confortul biroului pot suferi de diverse probleme de sănătate – de obicei sindromul de tunel carpian sau sindromul de epuizare. Dar dacă vă petreceți zilele de lucru într-o cameră gigantică cu zeci de colegi, o altă amenințare este „sindromul spațiului deschis”.

La dezvoltarea sindromului de spațiu deschis contribuie mai mulți factori - disconfort de temperatură, concentrare slabă, senzația că sunteți în permanență sub supravegherea colegilor și a superiorilor. La început, sindromul se manifestă discret, aveți adesea dureri de cap, dormiți prost, aveți tensiune arterială crescută sau probleme digestive ocazionale. Pentru ca simptomele să nu se transforme într-o boală mai gravă, este necesar să se introducă anumite modificări, sau să începeți să vă gândiți la schimbarea mediului de lucru.

Cum să te simți bine ca angajat într-un spațiu deschis

Nu puteți construi pereți și uși în biroul dvs., dar există detalii mici, dar importante pe care le puteți influența. Concentrați-vă asupra lor și veți vedea că în cele din urmă veți începe să aștepțați cu nerăbdare să înceapă lucrul.

Creați-vă un loc de muncă frumos

Nu puteți influența amenajarea mobilierului, pictura peretelui sau decorațiunile de perete, dar puteți adapta locul de muncă după gustul dvs. Afișați fotografii de familie și suveniruri pe birou, aduceți-vă propria cană de cafea de acasă și aduceți cel puțin o plantă vie. În plus, unele articole pot fi folosite pentru a vă îngrădi cel puțin puțin locul de muncă și, astfel, vă oferă un sentiment de intimitate.

Puneți-vă căștile

Un mare dezavantaj al spațiului deschis este zgomotul constant care vă distrage atenția gândurilor de la muncă și face imposibilă concentrarea. Prin urmare, obțineți căști cu funcție noise cancelling sau cereți-le angajatorului. Căștile pot dezactiva sunetele din jur, astfel încât să vă puteți concentra doar asupra sarcinilor de serviciu.

Schimbați mediul pe parcursul zilei

Dacă poți, nu stați la birou toată ziua și schimbă-ți mediul. Strângeți-vă cu laptopul într-o sală de ședințe goală, zonă de relaxare sau chiar în cafeneaua alăturată, dacă angajatorul vă permite.

Faceți-vă timp pentru sine

Într-un spațiu deschis, sunteți în permanență în contact cu cineva, indiferent dacă vreți sau nu. Prin urmare, găsiți cel puțin câteva minute în timpul zilei când veți fi complet singur. De exemplu, mergeți la prânz, o cafea sau la o plimbare în parcul din apropiere. Poți să iei o carte cu tine sau să-ți lași gândurile să curgă liber. Este important să vă acordați o perioadă de timp și să obțineți suficientă energie pentru restul zilei de lucru.

Cum să faci un spațiu deschis confortabil, astfel încât angajații să poată lucra bine în el

În calitate de angajator, sunteți responsabil pentru modul în care se simt subordonații dvs. la locul de muncă. Dacă doriți ca ei să vină la muncă în fiecare zi cu plăcere și să ofere rezultate excelente, trebuie să creați un mediu de lucru potrivit pentru ei.

Perdelele fac spațiile deschise confortabile

Cum să faceți un spațiu mare și deschis confortabil? Utilizați materiale textile pentru a umbri suprafețele de sticlă și pentru a separa sectoarele și birourile individuale. Perdelele au un efect cald și dacă alegeți culorile și motivele potrivite, puteți ridica starea de spirit a angajaților.

Folosiți psihologia culorilor

Amenajați spațiul deschis cu culori adecvate. De exemplu, nuanțele de galben și portocaliu au un efect pozitiv asupra psihicului, violetul îmbunătățește concentrarea, iar verdele reduce stresul. 

Dar nu vă limitați la a picta. Tapetele și fototapetele de format mare vor fii evidențiate pe pereți. Nu numai că adaugă adâncime camerei, dar acționează și ca un izolator parțial de căldură și sunet. Rezultatul va fi un spațiu deschis plăcut, în care atât angajații, cât și partenerii de afaceri sau clienții se vor simți confortabil

Și ce fototapete sunt recomandate pentru spațiile de lucru împărțite?

  • Fototapete abstracte  și 3D  trezesc creativitatea, așa că așezați-le pe perete în birourile graficienilor și designerilor care trebuie să vină constant cu idei noi și proaspete.
  • Fototapete cu motiv de natură sunt ideale pentru zona de relaxare. Vederea unei plaje de nisip, a unui lac limpede sau a unei pajiști înflorite induce un sentiment de pace și armonie.

Nu uitați de decorații

Umpleți pereții goi cu plăci amuzante, postere, imagini sau inscripții motivaționale. Încercați să implicați angajații înșiși în decorarea locului de muncă. Cu toate acestea, acest lucru nu înseamnă că ar trebui să îi puneți la vopsit sau tapetat în weekend. Mai degrabă, oferiți-le posibilitatea de a decora spațiul deschis după propriile idei. O modalitate excelentă este să oferiți o tablă magnetică sau din plută pe care angajații să poată posta fotografii cu ei înșiși de la evenimentele companiei, citate motivaționale sau mesaje amuzante.

Creați o zonă de relaxare

Permiteți angajaților să părăsească spațiul deschis în timpul zilei și să se deplaseze în zona de relaxare. Mobilați zona cu fotolii confortabile, canapele și beanbags, măsuțe de cafea și tablouri murale. Plantele vii, o bibliotecă sau, de exemplu, un covor shaggy vor face, de asemenea, spațiul mai confortabil. Aici, angajații se pot bucura de o cafea de după-amiază în liniște, se pot ocupa de un apel personal sau pur și simplu se pot relaxa și își pot reîncărca bateriile pentru următoarea sarcină de lucru.

amenajarea unui open space amenajarea unui open space amenajarea unui open space

Înființați o cafenea de companie

Cine nu și-ar dori să lucreze de la o cafenea? Dacă simțiți că va plăti pe termen lung, aranjați o cafenea de companie pentru angajații dvs. Ar trebui să servească nu doar pentru relaxare, ci și ca loc de muncă, întâlniri sau organizarea de evenimente și petreceri ale companiei. Pentru a-i face pe angajații să le placă cafeneaua, permiteți ca ei să aleagă tipul de cafea și aduceți aparate de cafea cu pârghie și râșnițe profesionale de cafea și învățați-i cum să le folosească.

SFAT: Decorați spațiul cafenelei cu tablouri murale cu tematică de cafea sau plăci metalice retro.

 


Produsele au fost puse în coș