Doriți să creați un mediu în care munca să fie eficientă? Cu ajutorul sfaturilor noastre vă veți crea home office-ul dvs. propriu care vă va motiva și va aduce un randament de muncă maxim.
Sfatul nr.1: Identificați o încăpere numai pentru muncă
Dacă există acastă posibilitate, puneți deoparte o încăpere separată pentru biroul dvs. de casă. Numai în acest fel veți avea liniștea necesară muncii, fără a vorbi de faptul că veți putea delimita mai ușor viața dvs. profesională de cea privată.
Arătați celorlalți membrii ai familiei că nu ar trebui să vă deranjeze în timpul lucrului. Atârnați lângă ușa de la birou o tăbliță amuzantă cu un mesaj clar.
Sfatul nr.2: Creați un loc de muncă în orice loc al casei
Dar dacă nu aveți la dispoziție o încăpere separată în care să creați biroul de casă? Delimitați un spațiu pentru munca de acasă de exemplu în sufragerie sau în dormitor și încercați să îl separați cât mai bine de restul încăperii. Cum? Folosim un paravan, o bibliotecă mai înaltă, un dulap cu rafturi sau plante mature, eventual separați optic spațiul de lucru cu ajutorul unui tapet de perete.
Sfatul nr.3: Cumpărați o masă reglabilă pe înălțime
Printre componentele de bază ale unui loc de muncă se află o masă generoasă, motiv pentru care nu subapreciați alegerea acesteia. Acordați atenție mărimii suprafeței de lucru, spațiului suficient de depozitare și înălțimii mesei, care ar trebui să fie reglabilă, în cazul ideal. Datorită acestui fapt aveți posibilitatea de a schimba poziția, uneori să lucrați din picioare, aspect pentru care spatele dvs. vă aduce mulțumiri.
Sfatul nr.4: Investiți într-un scaun ergonomic
Nu mai puțin importantă este alegerea unui scaun de birou corespunzător pe care petreceți nu de puține ori op tore pe zi. Gândiți-vă de aceea la spatele dvs. și cumpărați un scaun ergonomic, care va asigura poziția corectă a corpului în timpul lucrului. Un aspect de la sine înțeles ar trebui să fie tetierele și cotierele, precum și suporturile lombare și cervicale.
Sfatul nr.5: Amplasați monitorul la nivelul ochilor
Pentru o poziție corectă a corpului nu sunt suficiente numai o masă de lucru reglabilă pe înălțime și un scaun ergonomic dar și înălțimea la care se află monitorul calculatorului. Amplasați monitorul astfel ca să fie la înălțimea ochilor dvs., în caz contrar veți solicita mușchii cervicali ceea ce poate conduce la dureri de cap insuportabile.
Cumpărați un suport reglabil pentru monitor sau laptop și ajustați-l în funcție de nevoia dvs.
Sfatul nr.6: Cumpărați un monitor și tastatură externe
În cazul în care lucrați pe laptop cântăriți dacă nu ar fii bine să folosiți un monitor și o tastatură externe. Două monitoare vă vor înlesni munca și tastatura externă vă va fii de folos în cazul în care decideți să folosiți un suport reglabil pentru laptop. În plus aveți posibilitatea de a investi într-o tastatură cu secțiune numerică datorită căreia munca va merge de la sine.
Sfatul nr.7: Îmblânziți cablurile de alimentare
Încercați să mențineți ordinea pe masa dvs. de lucru, veți gândi mai bine și gândurile nu vor zbura către lucruri neesențiale. Vă poate distrage atenția de exemplu un ghem de cabluri care se află pe masă sau sub masă. Cumpărați de aceea un suport susținere cabluri pe care îl veți fixa de masă și veți amplasa cablurile în acesta pentru a nu vă deranja.
Sfatul nr.8: Investiți în căști de calitate
Componentă a lucrului dvs. sunt convorbirile telefonice și video? Investiți în căști de calitate cu funcție de amortizare a zgomotului ambient, aceasta mai ales în cazul în care locul dvs. de muncă este amenajat în sufragerie.
Sfatul nr.9: Să aveți suficiente spații de depozitare
Ar trebui să mențineți ordinea nu numai pe masa de lucru dar și în biroul întreg. Pentru aceasta aveți nevoie de spațiu suficient de depozitare – atenție la faptul că sertarele mesei de birou adesea nu sunt suficiente. Poate va trebui să instalați pe perete un sistem de rafturi sau să cumpărați o ladă sau un dulăpior pe roți.
Sfatul nr.10: Mențineți ordinea în documentele dvs.
Documentele, materialele și suporturile de lucru trebuie astfel depozitate pentru a avea o evidență clară a acestora și a evita ore întregi de căutare a acestora. Folosiți pentru aceasta diferite tăvițe, dosare și organizatoare.
Sfatul nr.11: Folosiți culori adecvate
La amenajarea locului de muncă nu neglijați alegerea corespunzătoare a culorilor care vă va influența mai mult decât credeți. Înconjurați-vă de culori discrete în nuanțe de gri, bej și verde deschis, care sprijină concentrația dvs. În cazul în care în locul unei zugrăveli clasice vă hotărâți pentru tapete sau fototapete, evitați modelele puternice care ar atrage atenția dvs. în timpul lucrului.
Sfatul nr.12: Iluminat de calitate
Ar fii ideală situația în care încăperea are suficientă lumină naturală. Dar și aceasta trebuie completată cu iluminat artifical de tavan și lampă de masă, amplasată astfel încât să nu vă orbească.
Sfatul nr.13: Cumpărați o plantă
Puneți în birou o plantă vie – imaginea acesteia vă va aduce calm, va reduce nivelul de stres și va relaxa vederea dvs. solicitată de privirea continuu ațintită spre monitorul calculatorului.
Sfatul nr.14: Expuneți fotografiile dvs. preferate
Identificați locul dvs. de muncă în care veți expune de exemplu evenimentele de familie sau fotografiile prietenilor dvs. care vă vor atrage zâmbetul oridecâte ori le veți privi. Puneți-le într-o ramă și amplasați-le astfel să fie mereu la vedere.
Sfatul nr.15: Creați un avizier motivațional
Poate faceți parte dintre fericiții pentru care lucrul este o distracție. Dacă însă nu este așa expuneți în biroul dvs. o pictură sau un poster cu text motivațional sau creați-vă un avizier motivațional propriu care vă va aduce mereu aminte de ce desfășurați munca dvs. Puteți fixa pe acesta de exemplu fotografii ale familie dvs. sau picturi din destinația preferată a concediilor dvs. pe care ați dori să o vizitați.
Sfatul nr.16: Țineți timpul sub control
Se întâmplă uneori în timpul lucrului să uitați noțiunea timpului? Puneți în biroul dvs. un ceas de perete cu ajutorul căruia veți avea mereu un control asupra timpului de lucru.
Sfatul nr.17: Stabiliți un regim zilnic
Poate sunteți novice în problematica home office fiindu-vă greu să vă vedeți de lucru în mediu domestic. În acest caz stabiliți un regim de lucru ferm și încercați să îl respectați. Sculați-vă în fiecare zi la aceiași oră și stabiliți un program de lucru zilnic.
Sfatul nr.18: Faceți pauze
Nu uitați să aveți pauze periodice de masă, băuturi răcoritoare și relaxare în timpul zilei. Încercați tehnica pomodoro care spune că la 25 de minute de lucru se recomandă cinci minute de pauză. Tehnica îmbunătățește eficiența și capacitatea dvs. de concentrare astfel că veți realiza mai mult într-un timp mai scurt.
Sfatul nr.19: Aerisiți frecvent
Încercați să asigurați o aerisire periodică a biroului dvs. Lipsa de aer proaspăt produce oboseală și dureri de cap, reduce atenția și concentrarea dvs. Și mai bine este dacă faceți o plimbare în timpul zilei, puneți în mișcare întregul corp și primiți energie proaspătă.
Sfatul nr.20: Delimitați viața profesională de cea privată
Lucrul de acasă aduce cu sine un risc mare, semnificativ – viața dvs. profesională și cea privată încep să se suprapună fiind greu a fii delimitate. Care este soluția? Este ideală situația de identificare a unui loc pentru muncă și concentrare, în care nimeni și nimic să nu vă distragă atenția și să vă deranjeze. De ajutor poate fii un regim zilnic ferm stabilit sau ritualuri de tranziție – până la sfârșitul lucrului notați toate aspectele nerezolvate în caietul de notițe și nu vă mai gândiți la ele în tot restul zilei.
Concluzie: Cum asigurăm un home office eficient
Dacă este cât de cât posibil, amenajați-vă acasă un loc de muncă sau un birou de casă, în care veți desfășura numai activitatea dvs. de muncă. Investiți într-o masă și un scaun de calitate, înconjurați-vă de culori discrete și limitați influențele negative la minim. Odată ce spațiul de lucru va fii adaptat nevoilor dvs. și vă veți obișnui cu unregim zilnic, munca de acasă va deveni pentru dvs. o distracție.